Anden i Glaset.

Dom flesta har ju testan gjort Anden i glaset någon gång?.
Men de måste ju finnas någon lågisk förklaring på hur de kan funka ?
De ä ju riktigt läskigt att de stämmer för de mesta Hela tiden!

Jag, Elina, Anna, Malin och Malins syster Caroline satt och spelade de idag (lite ett göra)
Och på nästan varje fråga som jag fråga stämde in ! ,, läskigt ;o
För alla höll för öronen, då jag frågade, så ingen visste ju vad de handlade om.
Och ändå så lyckades de bli rätt svar ;o sjuk läskigt !
Men ändå riktigt kul !

Jag fick aldrig något kort på då vi gjorde de, men jag försökte rita iaf (a'


Nu vet inte jag hur ni brukar göra(om ni gör det.) men såhär gjorde vi iaf :)

Först tog vi ett bakplåtspapper och ritade ut runda ringar med hjälp av en mugg.
Sen skrev vi in hela alfabetet + ja & Nej på det.
Sen ett helt vanligt glas. och vi släkte ner (i elinas rum) och tände några ljus :)

För er som inte vet hur man gör så kan jag förklara. (fick lära mig idag av elina , och dom ) :)

Föst så fixar man ju alla saker som vi gjorde. Sen så värmer man upp glaset med hjälp av ljusen.
Då den börjar bli varm så viskar man en fråga i glaset. ( och från början ska man alltd fråga "är du med oss" , svarar den ja, så är det okej att köra spelet. )
iaf. Man värmer glaset igen och frågar en ny fråga. sen sätter man ner glaset på papperet med bokstäverna, och alla som är med i rummet sätter dit ett finger på glaset.
Och helt plötsligt börjar glaset röra på sig, till bokstäverna.
( och man ska aldrig fråga om döden o.s.v.)

super häftigt ! jag har själv aldrig vågat köra anden i glaset förut, förns idag !
Och de va rikrigt spännande :D  Testa ni med !.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0